Magic System IT & Gamer webshop esettanulmány


Magic System IT & Gamer webshop esettanulmány

Ügyfél

A Magic System Számítástechnikai szaküzlettel évek óta együtt dolgozunk. Az első webáruházukat még 2015-ben készítettük, ami akkor közel 40.000 termékét jelenített meg egy nagykerrel történő API kapcsolat keretében. 2019-től elkezdtek nagyobb hangsúlyt fektetni az online jelenlétre és ezzel együtt az értékesítés növelésére.

A számítástechnikai termékek piacán hatalmas a verseny, amiben a Magic System azzal veszi sikerrel az akadályokat, hogy az általuk kínált termékek szakmai szempontok szerint kerülnek kiválasztásra és csak megbízható, bevállt és jó ár/érték arányú eszközöket kínálnak. Ezen felül kiemelten figyelnek a vásárlói igényekre, melyet gyors szállítással, segítőkész ügyfélszolgálattal és folyamatos fejlesztésekkel támogatnak.

Ennek értelmében az utóbbi időben folyamatosan bővítettük a rendszert olyan automatizmusokkal, melyek növelték a vásárlók lehetőségeit, támogatták a vevőszerzést, növelték a konverziót és nem utolsó sorban csökkentették az ügyfelünk feladatait. Ezen felül megújult a design, valamint bevezettünk a ShopERP bolti vállalatirányítási rendszerünket is, ahol lényegében minden olyan folyamatot felügyelhetnek, ami a bolt és a webshop együttes, hatékony működéséhez szükséges.

Nézzük meg mi a háttere egy sikeres webshopnak, ahol párhuzamosan fizikai bolt is üzemel.

Megjelenés

A webáruház koncepció újragondolásának célja a konverziónövelés volt, ami természetesen a vásárlók számára is egyszerűbb vásárlást, könnyen elérhető információkat eredményez. A korábbi megjelenést optimalizálva és részben átalakítva design koncepciók készültek, amit több körben pontosítottunk és részletesen meghatároztuk azokat az elemeket amik a vásárlói döntést támogatni és gyorsítani fogják. Ezen felül funkcionális specifikáció is készült, amely definiálta a készülő fejlesztés technikai követelményeit és egyben az elszámolás alapját is képezi.

Az arculatnál a kék színt és az egyszerűséget kaptuk mint követelményt, amiből egy valóban egyszerű, de az iparághoz kötődő logó született egy processzor grafikai megjelenéséből kiindulva. Az elkészült tervek alapján névjegy és szórólap is készült valamint levélpapír, ami elsősorban a számlák hátoldalaként funkcionál.

A szórólap amit minden csomagban elküldenek azon túl, hogy megköszönik a vásárlást elsősorban az értékelések ösztönzését szolgálja. Ennek eredménye a Google rendszerében közel 200 értékelés, 4.9 összesített pontszámmal ami önmagában is tiszteletreméltó eredmény, ráadásul az Árukeresőn is több mint 340 véleménnyel büszkélkedhetnek, átlagosan 4.9 értékkel, amik nagyban tükrözik a kimagasló vásárlói elégedettséget.

Ergonómiai kialakítás

A webshop megjelenésénél a fő cél az eladásösztönzés volt, ezért a megszokott
e-kereskedelmi megoldásokon felül számos egyedi megoldás is született. Az ergonómiai tervezés legfontosabb szempontjai a gyors navigáció, a bizalomkeltő látványvilág, az egyszerű és egyértelmű folyamatok, valamint a könnyed vásárlói élmény megteremtése voltak, melyek kiegészültek a bizalomépítő és eladásnövelő elemekkel. Fontos szempont volt a tartalommarketing, ezért blogbejegyzések feltöltésére is lehetőség van, melyekből a legfrissebbek a főoldalon is megjelennek. Természetesen mindez kompromisszummentes mobilos/reszponzív megjelenéssel.

A fő oldaltípusok design terveinek készítésekor a termék fotók mellett kiemelt szerepet kaptak a bannerek és az ikonok, amik hangsúlyosan vezetik a látogatók figyelmét, valamint hatékonyan szolgálják a vásárlók informálását. A bannerek elsősorban a termékkategóriákra irányítják a figyelmet, a főoldali ikonok kiemelik az előnyöket, valamint a termékekhez kapcsolható egyedileg tervezett ikonok a bizalomépítésben és a vásárlásösztönzésben kapnak szerepet.
A termék oldalon lévő árat, illetve a kosárba gombot is körbe bástyáztuk konverziónövelő elemekkel, melyek a gyors szállítást, a garanciát és az azonnali szakértői segítségnyújtást helyezik előtérbe.


Funkciók

A fejlesztés alapjául mint mindig a saját fejlesztésű webshop motorunkat vettük, melynek számos előnye mellett a rendkívül gyors működés, az egyszerű adminisztráció és a SEO eredményei kiemelkedők. A felhasználói élmény javítása és az üzemeltetés megkönnyítése érdekében számos egyedi funkciót és külső kapcsolatot építettünk a rendszerbe.

Az online fizetést a Simplepay biztosítja, a rendelésekről a számlák pedig a Billingo számlázóval készülnek. A vásárlás értékétől függő szállítási opciók támogatják a rendelési folyamatot, valamint bizonyos érték felett a Cofidis áruhitel is megjelenik a termékoldalon mint kalkulátor, illetve a pénztárban fizetési módként választható, így a hitelkérelem a webáruházból teljesen online megtehető. A DPD API segítségével a csomagfeladás és csomagcímke elkészítése is automatizálásra került, illetve opcióként kedvezőbb áron a Csomagküldő-vel csomagpontokra is kérhető a szállítás.

A vevőszerzésben és a marketing folyamatok támogatásához a webshopba feltöltött termékek API-n keresztül automatikusan megjelennek az Árukereső, az Olcsóbbat az Árgép és az EMAG Marketplace felületein. A Facebook pixel kapcsolatot a remarketing alapeseményeken felül a dinamikus katalógushirdetésekhez is kiegészítettük, így a termékek megtekintését követően, beavatkozás nélkül, automatikusan jönnek létre a vásárlóra szabott remarketing hirdetések. Az UTM paraméterezéseknek köszönhetően a Google Analitycsben részletesen láthatóak a statisztikák és azok alapján folyamatosan optimalizálásra kerülhetnek az eredmények.

ShopERP

A kimondottan bolti értékesítési folyamatok támogatására fejlesztett rendszerünk bevezetése további automatizálást hozott ügyfelünk életébe. Ebben a rendszerben kerülnek kezelésre az üzletben és a webshopban leadott megrendelések és a bolti eladások. A termékek azonosítása vonalkód alapján történik így mind a bolti eladás, a rendelések összeállítása és a bevételezés is gyorsan és hatékonyan tud megtörténni.

A webshoppal kialakított kapcsolatnak köszönhetően a készlet mindig aktuális és nem fordul elő, hogy amit a boltban eladtak az a webáruházban is újra értékesítésre kerül. Az alacsony készlet figyelés beállítási lehetőségnek köszönhetően a rendszer jelez, ha az adott termék bizonyos darabszám alá csökken, így beavatkozás nélkül készül el a mindig aktuális beszerzési lista is. Itt tudják létrehozni a szállító és garancialeveleket, kezelni a partnereket és listázni a kiállított számlákat és bizonylatokat.

A termékek árazása is automatizált, ugyanis a rendszer folyamatosan listázza azokat a termékeket amelyeknél ár módosításra van szükség az előre beállított paraméterek és a kívánt árrés elérése alapján. Az irányítópulton a napi feladatok mellett az aktuális információk és eredmények azonnal elérhetőek, illetve a rendszerben lévő adatok alapján részletes statisztikák segítik a növekedéshez szükséges döntéseket

Eredmények

A fejlesztés alatt az ügyféllel szoros napi kapcsolatot alakítottunk ki, rendszeresen személyesen is egyeztetünk és monitorozzuk a folyamatokat a tökéletesítés érdekében. Ezen felül a marketing és értékesítési stratégiájuk meghatározásában, valamint azok megvalósításában is közreműködünk. Ettől függetlenül a projekt sikeressége nagyobb részt ügyfelünk csapatának érdeme, ugyanis rendkívül nyitottan, céltudatosan és a vevői elégedettség kiemelt figyelmével végzik a feladataikat.

Az együttműködés bizonyítja, hogy a jól meghatározott célok, az alapos tervezés, a megfelelő online technológia, a gondosan összeállított termékstruktúra és nem utolsó sorban a vásárlói igényekre való kiemelt odafigyelés és nem utolsó sorban a korrekt kereskedelmi szemlélet magától érthetődően üzleti sikereket hoz magával.

Az eredmény az előző évhez képest 4x-es értékesítési volumen és nyolc számjegyű negyedéves online forgalom. Az intenzív növekedést a folyamatosan bevezetésre kerülő szabályozott és automatizált belső folyamatok segítik. Ezenkívül a növekvő konverzió is tanúsítja, hogy stabilan megtérülő befektetés valósult meg. Büszkék vagyunk arra, hogy velük együtt járjuk a növekedésük útját, amely az eredmények alapján töretlennek tűnik.

Ha Te is gondolkozol az online értékesítésen vagy már üzemeltetsz webshopot, de nem vagy elégedett a folyamatokkal és szeretnéd a lehető legnagyobb mértékben automatizálni a feladatokat akkor keress minket bátran.
Egy kötelezettségmentes konzultáció alkalmával felmérjük a jelenlegi helyzetedet, megismerjük a céljaidat majd javaslatot adunk a megoldásra.

Örömmel várjuk megkeresésed a +36 30 332 8370 telefonon vagy a info@ppdonline.hu email címen!

.